SSS
Firma Tanıtım Filmi Sıkça Sorulan Sorular
Hava çekimlerinde doğal ışık kullanılır. İç mekân ve yapay ışık ortamlarında kullanılan ışık teknikleri hava çekimlerinde kullanılmaz.
Fotoğrafın temel unsuru, ışıktır. Hangi amaçla fotoğraf çekerseniz çekin ilk unsur ışıktır. Doğru ışık, başarılı fotoğraf için ilk adımdır. Hem fotoğraf çektiğimiz ortamdaki ışık, hem de diyaframımızdan içeri giren ışık farklı tekniklerle ve çeşitli yöntemlerle fotoğraf üzerinde farklı etkiler oluşturur. Havadaki nem, bulutlanma oranı, yeryüzündeki zeminlerin ısı farkı nedeniyle oluşan ışık kırılmaları, güneşin açısı ve ışık şiddeti, bina ve zeminlerin ışık yansıtma oranları hava fotoğraflarında önemli noktalardır. Yüksekten bakıldığında çok farklı görünen yeryüzü, bir anda tüm güzellikleri ile karşımızda belirince en iyi kareyi yakalamak için zamana karşı yarış başlar. Uzun ve titiz çalışmalar sonunda, posterler, kataloglar ve diğer materyaller için en iyi kare elde edilir.
Tanıtım filmi çekim aşaması kameranın kayda başlayacağı aşamadır. Setin kurulmasından,dekor, kamera, ışık, kostüm, makyajın hazırlanmasına kadar yapılan, kısaca her şeyin çekime uygun hale getirildiği ve kayda başlandığı aşamadır. Tüm ayrıntıları yönetmen tarafından belirlenmiş planların, çekim planına uygun şekilde kaydedilmesidir.
Tanıtım filmi ön hazırlık aşaması filmin doğuş aşamasıdır. Çekime başlamadan mutlaka bir hazırlık yapılması gerekir. İstenilen işin özelliklerine göre bir senaryo veya çekim planı çıkartılır. Çekimin gerçekleştirilebilmesi için ihtiyaç duyulacak teknik ekip ve ekipmana karar verilir. Çekim yapılacak mekanlar önceden gezilir. Hava ve rüzgar durumu kontrol edilir.
İlk önce çekim alanında keşif yapılır. Projeye göre ekipman ayarlanır ve hava çekim senaryosu için storyboard oluşturulur. Çekim günü ekibimiz hava çekimi aracı (multikopter, flycam, aircam, helicam), kamera ekipmanı, kumanda seti ve kablosuz görüntü terminali ile oluşturulan storyboarda göre have çekimini gerçekleştirir. Çekim esnasında pilotumuz belirlenen noktalarda uçuşu sağlarken kameramanımız da kamera modülünü kumanda ederek belirlenen noktaları gerçek zamanlı olarak aşağıdan izleyerek çekim işlemini gerçekleştirir.
Helikopter çekimleri sinema, reklam, televizyon dizileri yanı sıra tanıtım filmlerinde de sık sık kulanılır olmuştur. İzleyiciye başka bir açıdan görme lüksü sunan helikopter çekimleri izleyicinin konuya bağlanmasında büyük etki göstermektedir.
Şirketinize ait bir film; firmanızı, ürünlerinizi, referanslarınızı veya hizmetlerinizi potansiyel müşterilerinize anlatmanızın en kolay ve etkili yöntemidir. Kurumsal kimliğinizin bir parçası olarak sizi en iyi ve en doğru şekilde anlatarak firmanıza sağlayacağı prestijin yanı sıra yeni müşteriler kazanmanızı sağlar.
Tanıtım filmi, sizin kurumsal kimliğinizin önemli bir parçasıdır. Firmanız ne ise tanıtım filminiz onu yansıtabilir aslında. İyi bir tanıtım filminiz olması zaten ölçek olarak şirketinizin konumunu belirler. Ama iyi hazırlanmış, yaratıcı ve görsel estetiği yüksek bir film potansiyel müşterilerinizin algısında sizi başka bir noktaya yerleştirmesine neden olur. Yani sizi rakiplerinizden ayırır dolayısıyla evet daha büyük gösterir.
İsteğiniz dahilinde elbette önceden çekilen videolarınızı kullanabiliriz. Ancak çözünürlük açısından sizi tatmin edeceğini söylemek zor. Full HD’den daha düşük olan çalışmalar kurumsallığınızı zedeleyebilir. Bu nedenle size özel ve yeni bir çekim gerçekleştirmekte fayda var.
Bu tür çalışmalarda fotoğraf kullanımını tercih etmiyoruz. Ancak istek dahilinde grafik yöntemleriyle dilediğiniz fotoğrafı video içerisine yerleştirebiliriz.
Filmlerin genel formatı 1920x1080 pikseldir. HD olarak adlandırılan bu format harici farklı versiyonları da şirketlere teslim edilmektedir. Full HD televizyonlar, projektörler, bilgisayarlar ve tabletler de bu formatta çalışır. Dolayısıyla daha düşük bir versiyon kabul etmemeniz gerekiyor.
Eğer klasik eser kullanacaksanız büyük bir bölümünde telif hakkı istenmediğini bilmeniz gerekiyor. Ancak orkestranın eser üzerinde telif hakkı mevcut. Telif ücreti ödemeden herhangi bir şarkıyı kullanamazsınız. İleride herhangi bir sorunla karşılaşmamanız için telif hakkını aldığınız müzikleri kullanmalısınız. Buna karşın müzik kütüphanelerinden satın alabileceğiniz bir şarkıyı kullanabilirsiniz. Dilerseniz sizin için özel bir müzik de bestelenebilir.
Tanıtım filmi ne kadar kısa bir şekilde amacına ulaşırsa o kadar iyidir aslında. Günümüzde videolardan önce kullanılan reklam filmleri 5 saniye sonra videoyu kapatma seçeneği sunduğu için 5 saniye içerisinde izleyiciyi etkilemek ve mesaj vermek gerekir. Sonrası ise izleyicinin inisiyatifine kalmış. Diyebiliriz ki; kurumsal bir tanıtım filmi 3 – 5 dakika arasında olmalıdır. Bunun haricinde televizyonda ve belirli bir gösterimde izlenecek filmler için ise süre sınırlaması yapılmamakta. Ancak firma filmlerini uzun tutmak çok da hoş olmaz. Filmi izletebilmek amaç olduğu için seyirciyi sıkmamak gerekir.
Tanıtım filminizi DVD, Blu-ray, web, mobile, vb. formatlarda sizlere teslim ettiğimiz için dilediğiniz internet ortamında filminizi yayınlayabilirsiniz. Ancak bunun için müzik, video ve fotoğraf gibi sonrasında telif hakkı problemi yaratacak hiçbir unsurun var olmaması gerekiyor.
Genel olarak Canon EOS 5DmkIII, Canon EOS 60D, Canon EOS 5DmkII ve GoPro kullanılır. Gelişen teknoloji ile hızla değişen ürünlere ayak uydurmak zor olsa da en iyi görüntüleri yakalamak için son model cihazları almak lazım. Kaliteli ekipmanlarla etkileyici görüntüler yakalansa da deneyimli bir ekibe de ihtiyaç vardır.
Öncelikle çalışılacak kuruluş için senaryo yazımı ile işe başlanıyor. Sonrasında çekimler iç ve dış mekanlarda yapılıp kurgu ve revizyonlar ile filminin yapım süresi ortaya çıkıyor. Bu nedenle yaklaşık 2 hafta ile 3 ay arasında değişen bir süreden bahsetmek mümkün. Ne kadar çabuk başlanırsa o kadar hızlı bitiyor elbette.
Her tanıtım filminin maliyeti farklıdır. Senaryonun uzunluğu, filmin süresi, çekim günü sayısı, çekim yerleri, kullanılan ekipmanlar, oyuncu olup olmayacağı, motion graphics (hareketli grafik) animasyon gibi detaylar bu ücretin belirlenmesinde temel etkenlerdir. Bu sebeple her şirkete ve kuruma farklı bir film bütçesi sunulur. Uzun metraj film bütçeleri kadar yüksek olmayan tanıtım filmlerinde bazen ekonomik çözümler de sunulmakta. Size uygun fiyatlar için bizi arayabilirsiniz.