Tanıtım Filmi ve Reklam Filmi Arasında Ne Türk Bir Fark Vardır ?

Tanıtım filmleri genellikle bir kurum-firma, şirket ya da ürünün geniş ve ayrıntılı bir şekilde, tüm detaylarıyla video, resim, fotoğraf gibi medya iletişim araçlarını kullanarak ön plana çıkartılmasını sağlamak amacıyla yapılır. Hazırlanan bu filmler cd, dvd gibi depolama araçları üzerinden fuar, lasnman, mağaza iç- dış tanıtımları, seminer ve toplantılarda dağıtılabilir veya internet üzerinden video izleme sitelerinde yayınlanarak müşteri ve halkla ilişkilerin (pr) genişletilmesi sağlanabilir.
Tanıtım filmlerinde amaç doğrudan müşteriye ulaşma çalışmasıdır. Çünkü tanıtım filmleri, tanıtım filminde öne çıkarılan detayların fazlalığından dolayı konu hakkında bilgisi ve ilgisi olmayanlara sıkıcı gelecektir.
Reklam filmleri ise, konuyla alakalı olsun olmasın tüm müşteri ve halk potansiyeli üzerinde etkili olmak için yapılan, kısa süreli ve etkili çalışmalardır. Bu yüzden daha maliyetli olabilmektedir. Maliyeti arttıran, tanıdık bir yüz olarak cast (oyuncu seçimi), daha büyük bir teknik ekipman listesi ve daha etkili olması için üzerinde geniş bir fizibilite çalışması yapılmış bir reklam metni olmaktadır.
Reklam filmleri bir aile dostunuza işinizde başınıza gelen bir olayı örneklemek için anlattığınız bir fıkra gibidir, tanıtım filmleri ise bu olayı tüm detayları ile bilmek isteyen iş arkadaşınıza yaptığınız bir sunum.